Kaasmarkt op Schiphol

Schiphol is een wervelend knooppunt voor de (inter)nationale reiziger en de uitgelezen locatie om creatieve citymarketing toe te passen. Zodoende werd de wereldberoemde Alkmaarse kaasmarkt in augustus 2016 voor één keer als pop-up variant georganiseerd op onze nationale luchthaven.

ROL
Eventproducer en
accountmanager mediacampagne

KLANT
Gemeente Alkmaar
Alkmaar Marketing

JAAR
2016

's Werelds oudste kaasdragersgilde

Op één van de drukste dagen in het jaar konden duizenden reizigers genieten van dit typisch Hollandse schouwspel. ’s Werelds oudste kaasdragersgilde droeg, keurde en woog hun beroemde product eenmalig op het bedrijvige Schiphol.

Vanzelfsprekend wilden diverse toeristen op de foto met de charmante kaasmeisjes en fiere kaasdragers en hebben héél veel toeristen van de romige Alkmaarse kaas geproefd.

Marketingactie

De traditionele kaasbel werd geluid door wethouder Victor Kloos, die uiterst tevreden was over de impact en uitvoering van deze geslaagde marketingactie.

Zo werd de stad Alkmaar gepromoot op de 63 schermen van Schiphol Plaza, werden videobeelden vertoond op het 74 m2 grote Astrovisionscherm voor de centrale ingang en en zorgde Iamsterdam voor uitgebreide promotie van onze kaasstad.

Andere projecten

Met Eigen Ogen

Met Eigen Ogen

World Living Statues Festival

World Living Statues Festival

UPfest

UPfest

Meer weten?

Mirella Doss vertelt graag wat zij voor uw project kan betekenen.